Dagens köp - Beijer Alma B igen! och så inbringar jag lite extra inkomster

Jag såg att Beijer Alma hade sjunkit en procent och lite till idag när jag skulle bestämma mig för dagens köp. Så jag håvade in 4 aktier till idag. Jag tror inte att jag kommer bli besviken. 3 år i rad har utdelningen stått still, så den kommer säkert att höjas snart. Sedan 2010 har de höjt utdelningen 5 gånger nämligen.


Idag har jag sålt en processor. En Intel Core i5-4690K med tillhörande originalfläkt. 650 kronor plus frakt. De pengarna kommer sättas in på Avanza direkt imorgon för att finansiera ytterligare värdepappersköp. Finns på Ebay för $137,95. Men det känns väl som en fantasisumma? Jag har ändå haft min ute på annons i närmare två månader.

Nu ska jag bara komma ihåg att ta med mig alla grejer imorgon så jag kan posta grejerna.

Dagens tips:
AMK Morgon. Sveriges förmodligen bästa morgonradioprogram och leds av komikern Martin Soneby. Min favoritgäst är Robin Berglund, som också han har en bra podd vid namn Mina Vänner Boken, finns där du streamar dina poddar. Jag har lyssnat på varenda avsnitt sedan tidigt i våras. Och funderar till och med på om man skulle bli Patron.


Puss puss

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens köp - Kungsleden också konstaterar vi viss övervikt i portföljen

Dagens köp - Iron Mountain

Fördelen med att vara tunnhårig