Dagens köp - Vi välkomnar Beijer Alma in i portföljen och pratar lite Lendify samt om blytunga nöjen

Pengamaskinen 1.1 fick idag ett nyförvärv i Bejer Alma B. Varför? Jag vet inte riktigt. Bra direktavkastning och någon (eller båda) av poddarna Kvalitetsaktiepodden och Börspodden kan aldrig tjata sig trötta på hur förträfflig den är. Något fastnar tydligen även i denna skalle, det är ju inte illa pinkat.



Som ett komplement till börsen så har jag även Lendify. Och planerar att även starta konto på både Kameo och Tessin.
Lendify är ett p2p-låneinstitut. Alltså att man genom Lendify som plattform både kan låna och låna ut pengar. Det är väldigt smidigt och användarvänligt. Här ser ni min aktuella graf för avkastning för detta år.
Jag fokuserar främst numera på låneförfrågningar med hög ränta och kortare avbetalningsplan.
Hur tänker ni?
Detta är inte sponsrat av Lendify på något sätt, men de får gärna höra av sig om de vill sponsra.




Detta blogginlägg landar sent idag. Men det är så det kan vara när man har barnvecka.

Kanske blir dagens tips om barnuppfostran?

Dagens tips:
Nästa torsdag ska jag på konsert. Electric Wizard står på menyn. Världens tyngsta band. Deras absolut bästa album Dopethrone bör genomlyssnas ordentligt av alla som har en tillstymmelse av intresse för Doom Metal

Kommentarer

  1. Jag kör med Lendify, Brocc och nyligen så öppnade jag ett konto på Savelend. Änsålänge tycker jag Lendify har bäst plattform. För tidigt att säga vilken som ger bäst avkastning.

    SvaraRadera
  2. Grattis till att skriva den första kommentaren på min blogg!
    Och tack för kommentaren!
    Jag har också ett konto på Savelend, men har ännu inte kastat in några pengar. Är lite nyfiken på deras företagstjänst där de lånar ut korta lån för låg ränta till företag som inväntar betalning från andra företag.
    Det blev lite virrigt där känner jag.

    Just Brocc har jag fått en känsla av att de har lite högre räntor men också osäkrare lån.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens köp - Kungsleden också konstaterar vi viss övervikt i portföljen

Lazy Saturday

Dagens köp - Iron Mountain