Vi tjuvstartar...

Välkomna till det första riktiga inlägget. Som egentligen blir fusk. Men det kan vi unna oss ändå.

Jag börjar helt sonika med lite skryt. Mina framgångar på börsen så här långt på året. 18,6% upp! Det är ju bra må jag säga. 

Grafen visar samtliga konton med aktier och fonder. Här finns några börsraketer och några riktiga sänken. 




Upptäckte dessutom så sent som igår att på Avanzas app finns det två siffror som visar utvecklingen för i år. Den ena visar alla konton, inklusive buffertkonton. Den andra endast depåer och ISK samt KF. Jag hade hela tiden kikat på den som inkluderade allt, och var nöjd med det. Men igår så blev jag glatt överraskad av att jag gått ännu bättre än så 👌

(I grafen i tidigare stycket är exkluderat likvida medel som ligger på en investeringstom depå, därför stämmer ej siffrorna på denna bild med de på grafen)


Jag har svårt med tålamodet och kände att jag var tvungen att göra något för att stilla rastlösheten. För just tålamod är nog något som kommer karaktärisera denna blogg. Eller snarare bristen på tålamod.

Jag kommer förmodligen mest köpa aktier på magkänsla, ibland följa den och ibland trotsa den. Vi kan kalla det diversifiering i brist på positiva benämningar.


Dagens rekommendation Vektor - Collapse. Thrash metal när den är som bäst.



Ha det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens köp - Kungsleden också konstaterar vi viss övervikt i portföljen

Dagens köp - Iron Mountain

Fördelen med att vara tunnhårig