Dagens köp - Hemfosa! och så pratar vi lite Satyricon

Idag blev det så dags för det första köpet som bloggen och Instagram får ta del av.

Efter noga övervägande och analyserande, som gick ut på att jag scrollade bland mina alldeles för många innehav och fastnade för Hemfosa som vid köptillfället hade backat 2,47% (jag höftar) under dagen. Gick in på aktiens kursutvecklingen och såg att den hade tappat flera snäpp de senaste dagarna. "En tillfällig dipp", tänkte jag.
Trycker på Köp på Avanzas app och knappar in 597 kronor (se mer om detta under rubriken Bloggens syfte) i rutan för hur mycket jag vill köpa för. Orderna hamnade på totalt 584 kronor och 20 öre. 6 st aktier. Sedan dess har kursen sjunkit än mer. Men det jämnar nog ut sig.


Dagens tips är live-versionen av Satyricons låt Phoenix. Inspelad kanske i Oslo, med kör och allt. Dessutom har de bjudit in låtskrivaren och sångaren Sivert Hoyem från Madrugada. Inget band jag bekantat mig med särskilt mycket. Men låten Phoenix är en mäktig black metal-låt med dubbla baskaggar och en känsla av undergång. I like a lot.

Kommer det bara vara metal-musik i dessa "dagens tips" undrar du nu. Nej, det kommer det inte. Det kan bli country. Det kan bli YouTube-videos om svarvning. Vem vet vad som kommer att inspirera mig?


Ha det bra!

/1 Aktie Om Dagen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens köp - Kungsleden också konstaterar vi viss övervikt i portföljen

Dagens köp - Iron Mountain

Fördelen med att vara tunnhårig