Dagens köp - Wihlborgs Fastigheter också går vi igenom det faktum att jag redan bryter mot en av bloggens regler

Dagens köp blev som rubriken avslöjar Wihlborgs Fastigheter. Detta efter att Paretos gått ut och sagt att fastighetsaktierna är övervärderade.
Jag fann ett inlägg på Avanzas/Placeras forum som bekräftade den åsikt jag tyckte passade. Den användaren skrev att Paretos ska man inte lyssna på. Så! Avgjort! Det blir ett köp i fastighetsbranschen även idag. Och precis när jag skrev den meningen så blev jag påmind om att jag är kraftfullt överviktig i fastighets och finans, och vikt. Just vikt är jag nog bara vanligt överviktig i.

Men det löser vi någon annan gång. Ifall Paretos har rätt så kommer de företagens värde att sjunka och då löser ju sig problemet av sig självt.



Wihlborgs Fastigheter då. Det är ett fastighetsbolag centrerat i Öresundsregionen koncentrerat på kommersiella fastigheter. Det känns i mina ögon som en blomstrande utsikt. De problem med kriminalitet som finns i främst Malmö rör nog inte så mycket i just de områden Wihlborgs är investerade i.



3 aktier blev det. Hade gärna tagit 4, men bloggens regler säger max 597 kronor. I grafen ser man tydligt senaste dagarnas dipp. Efter att jag köpte så vände aktien upp till plus för dagen.


Bloggens regler ja. De finns att beskåda här.
Den regel som jag bryter mot idag är regel nummer 2: "Varje fredag blir det två köp.".

Eftersom jag tjuvstartade bloggen på grund av brist på tålamod (ADHD-utredning är på gång) så var de likvida medlen i kassan inte tillräckliga för att följa bloggens plan. Jag har ju denna månad redan investerat över 10.000 pengar.


Dagens rekommendation: The Marshall Tucker Band - Heard It In A Love Song
Även denna dag blir det musik. N blev det en countrylåt. Country rock skulle jag kalla det. Det är den enda låt jag hört med artisten. Jag är rädd för att lyssna på något annat då jag oroar mig över att det ska vara något väldigt olikt artistens övriga verk. Att Marshall Tuckers fans fnyser åt denna kommersiella utsäljarlåt.

Därför vill jag gärna njuta av den utan någon sådan kontext.

Låten funkar både som pepp och depp.

Nä, nu tar jag helg. Ska grilla och dricka några bärs. Imorgon blir det dejt.


MVH
1 Aktie Om Dagen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens köp - Kungsleden också konstaterar vi viss övervikt i portföljen

Dagens köp - Iron Mountain

Fördelen med att vara tunnhårig