Jag skulle ju bara prova en liten stund - 12h senare

Igår, lördag, blev en minst sagt okonstruktiv dag. Det började med att jag inte var sugen på att göra något alls. Gjorde ett halvdant blogginlägg, vad det handlade om kommer jag inte på så här på rak arm. Någonting om en portfölj jag har.


Åkte till närmaste IKEA för att köpa ett madrasskydd. Kommer tillbaka till byn. Slänger upp Rapphammar på Instagram. Det kan väl få bli dagens tips. Svensk rap när den är som mest snäll.


Sätter mig vid datorn och ska bara provspela Age of Civilizations II, för att se om det fortfarande är kul. 12 timmar senare så är klockan 01:40 och jag har suttit som klistrad framför skärmen, så när som på en grillsession.

Mitt Koreanska rike är numera enormt. Folkrikast och ekonomiskt starkast på hela vårt jordklot.

Världsherraväldet kommer snart. Ivägen står Indien. Jag har nämligen en evighetslång gräns mot detta numera ännu mer enorma rike.


Det kommer kräva en armé av tidigare aldrig skådat slag för att ta mig förbi detta land. Resurser finns helt klart. Ty min ekonomi är urstark. Men det kommer krävas att jag tänker efter noga, och inte har för bråttom fram. Att flytta frontlinjen en rad med provinser i taget får nog bli lösningen. När det är gjort så får det förhandlas fram vapenvila. Sedan ladda upp igen med nya trupper.

Som ni ser på den första bilden så valde jag att endast ta de bra delarna av Australien. Resten tar jag lite längre fram.

Ja, så det är vad jag gjorde igår.


Dagens tips:
Rapphammar. Se ovan.

Kommentarer

  1. Fortfarande fast? Denna blogg började ju så bra med ett inlägg om dagen...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens köp - Kungsleden också konstaterar vi viss övervikt i portföljen

Dagens köp - Iron Mountain

Fördelen med att vara tunnhårig